Krušnohorský semmering
Horská část druhé nejvýše položené železniční tratě v České republice z Karlových Varů do Johanngeorgenstadtu překonává na 15 km úseku z Nejdku - Nových Hamrů a Perninku výškový rozdíl 365 m. Obloukem o poloměru 180 m se trať otáčí do protisměru a dosahuje nadmořské výšky 915 m n.m.
Krušnohorský semmering je horská část druhé nejvýše položené železniční trati v České republice, která vede z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu. Na úseku trati z Nejdku do Perninku překonává vlak během patnácti kilometrů jízdy výškový rozdíl 365 m. Cestou projíždí tři tunely Novohamerské smyčky. Zde se motorový vlak otáčí do protisměru obloukem o poloměru 180 metrů a dostane se tak až do nadmořské výšky 915 metrů, což je druhá nejvyšší nadmořská výška dosažená na železnici v Česku, která se nachází mezi zastávkami Pernink a Oldřichov u Nejdku. Železniční stanice Pernink je druhá nejvýše položená železniční stanice v Čechách. Trať byla dokončena v roce 1899, vede krajinou Krušných hor a poskytuje daleké výhledy do údolí říčky Rolavy.
Na trati u obce Pernink se nachází technická zajímavost, kterou je impozantní klenutý kamenný viadukt, který v nejvyšším bodě dosahuje výšky 20 m. Původně měla být trať součástí Dráhy císaře Františka Josefa z Vídně do Plzně a odtud pak do Saska.